اجرای پویش هر خانه یک حسینیه به همت بچه مسجدی ها 

اجرای پویش هر خانه یک حسینیه به همت بچه مسجدی ها 

تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: یکی از ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری در آستانه ماه محرم اجرای پویش هر خانه یک حسینیه است.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: یکی از ویژه برنامه های کانون فرهنگی هنری شهید باکری در آستانه ماه محرم اجرای پویش هر خانه یک حسینیه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور در حد توان پرچم سیاه تهیه شده که با همکاری بچه مسجدی های گروه جهادی کانون شهید باکری و چند گروه جهادی در پنج شهرستان جنوبی کرمان بر سردرب منازل اهالی شهرها و روستاهای این مناطق نصب می شوند.

وی بیان کرد: همچنین با مشارکت اعضای کانون، فضای بیرونی مسجد برای برپایی مجلس عزای امام حسین علیه السلام سیاه پوش شده و قرار است هر شب مراسم سخنرانی و مداحی با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در فضای باز مسجد برگزار شود.

حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: یکی دیگر از ویژه برنامه های محرم راه اندازی ایستگاه صلواتی می باشد و قرار است در این ایستگاه بسته های فرهنگی تبلیغی شامل پوستر محرم، سربند، بازوبند، پازل، CD، پیکسل و همچنین ماسک و مواد ضدعفونی کننده توزیع شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب عنوان کرد: از آنجایی که امسال با شرایط کرونایی مواجه هستیم بنابراین قصد داریم برای جلوگیری از تجمع، هر شب در پایان مراسم عزاداری غذای گرم بسته بندی شده را در بین عزاداران توزیع کرده تا در منازل خود مهمان سفره با برکت امام حسین علیه السلام باشند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های دهه اول محرم، جلب کمک های خیرین و نذورات محرم برای ذبح قربانی و توزیع گوشت نذری در بین خانوارهای نیازمند است.

حجت الاسلام خاوری تاکید کرد: سعی ما بر این است که مراسم عزای ابا عبدالله الحسین علیه السلام با بهترین شکل ممکن و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شود بنابراین عزاداران برای شرکت در مجلس عزای امام حسین علیه السلام بایستی حتما با ماسک حضور یابند و اعضای کانون نیز قبل از ورود عزاداران، فضای بیرونی مسجد را ضدعفونی می کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب در خاتمه اظهار کرد: امسال با توجه به محدودیت های کرونایی، این ویژه برنامه ها به منظور تبیین شخصیت امام حسین علیه السلام و انتقال پیام عاشورا در نظر گرفته شده است.

پایان پیام/ 586